God morgon vänner!




Vi har suttit och njutit av en söndagsfrukost som en hel familj. Snart ska vi kunna göra detta varje dag när dottern flyttar hem igen. Hon pratar om det hela tiden och hur glad hon är över det. Varje gång som vi är hos henne ska vi plocka hem lite saker som hon inte använder. Så vi kan minska lite på alla saker som ska flyttas hem på den stora flyttdagen.

I början av juli ska hela boendet gå på Diggiloo och titta och det tycker dem ska bli skoj. Så det ska bli någon rolig fest för att Malin ska flytta. Själv gillar jag inte sådan musik så jag är glad över att slippa men gubben som älskar sådan musik ville gärna följa med. Dem får väl åka på det nästa år själva.

I går eftermiddag och kväll så deppade gubben ihop om arbetslösheten. Han gör så med jämna mellanrum och då blir det en tryckt stämning i lägenheten. Han vill ju inte vara arbetslös utan jobba och göra rätt för sig. Visst kommer han att bli anställd till hösten som dotterns personliga assistent. Men tills den dagen allt är klar så kommer sådana här dagar.

På förmiddagen ska det bli ett pass på min orbitrek. Idag ska vi sitta ute på balkongen och äta middag och njuta av livet. Till middag ska vi ha stuvade fullkornsmakaroner och korv till middag. Så denna gången ska jag se till att korvtjuven Fingal inte får chansen att sticka med lite korv i munnen. Mattes egna goa korvtjuv.

Nu ska jag in och läsa hos er vänner så sköt om er och ha en fortsatt bra dag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Marina

Gomorron vännen....jo du får vakta noga på lilla Fingal att han inte i ett obevakat ögonblick får för sej att sno en korvbit den lilla raringen...önskar dej en jättefin dag...må så gott...kram

2009-05-03 @ 08:29:02
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!



Va mysigt det låter med att sitta ute och äta, våran balkong är aldelse för liten för att sitta ute och äta på.

Må gott och ha en riktigt bra dag!

Kram Johanna

2009-05-03 @ 13:57:49
Postat av: sussi

Hej vännen kikar in med en stor kram..Kan tänka mig att dottern är lycklig nu måste vara spännande också..Önskar dig en fin kväll kram

2009-05-03 @ 15:15:27
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: Marina

Hej du...kikar in och önskar dej GOD NATT när det är dags att krypa ner....kram

2009-05-03 @ 20:25:21
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: leila

Nu sover du kanske , kikar bara in så här mitt i natta och önskar dig en trevlig och bra måndag. kram kram

2009-05-04 @ 00:09:19
URL: http://ladyley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0