God morgon vänner!





I går mådde jag inte alls bra. Vaknade upp med en dundrande huvudvärk och den ville inte släppa under hela dagen. Men det är oron inför resan och allt som hör till som ger detta.  Blir alltid så en vecka innan vi åker. Så igår var jag inte ute på nätet någonting satt i min fåtölj och slötittade framför tv:n.


Nu börjar solen och värmen komma tillbaka och det är skönt. I går hade dem marknad där vi bor och hyresgästerna fick sätta upp bord och sälja lite saker det är som en loppmarknad. Jag såg allt ifrån min balkong och det ser så mysigt ut.


Idag ska vi inte göra något särskilt. Gubben har skickat iväg sitt första elektroniska kassakortet till akassan. Får väl se hur länge det dröjer innan han får sin första utbetalning.


Dotterns ansökan om personlig assistent ska tydligen gå iväg under veckan har de sagt ifrån assistansteamet som ska ta hand om dotterns assistansbehov. Dem har en jusrist som sköter allt sådant och det känns tryggt för då vet man att det blir rätt gjort.


Nu ska jag in och läsa hos er vänner så sköt om er och ha en fortsatt bra dag.

Kram




Kommentarer
Postat av: Berit

Åh så kul att du varit inne hos mig Marina - det var länge sedan vi "bloggades"

Gubben min jobbar som aldrig förr, inget fast men fullt upp.... det kanske är så det ska vara idagens arbetssverige?

Det låter väl alldeles förträffligt med Klimpfjäll - jag är nog lite avis på dig för det!

Kram och må så gott!

2009-05-11 @ 10:59:11
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!!

Tack för de vackra orden, hade bara önskat att jag hade kunat ta till mig de lite mer. Det är som sagt lite mycket nu.

Härligt med en dag med lugn och ro och kunna kolla på tv hela tiden. Jag ska snart kolla på ett program som jag spelade in imorse!

Hoppas att du har en bra måndag!

Kram johanna

2009-05-11 @ 15:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0