God morgon vänner!




I natt har det regnet  som om himmelen vore öppen och det fortsätter att regna idag också.  Nu hoppas jag att regnet snart försvinner så vi inte får en massa regn när vi är uppe I Klimpfjäll. Det vore inte skoj.

Sonen köpte sig en snygg skjorta på cubus inför skolavslutningen. Dem har snygga kläder där och till bra priser. Mer kan man inte begära tycker jag i alla fall.

Idag står inget speciellt på agendan att göra i alla fall. När jag kört mitt pass på orbitrken så skulle jag lägga mig i ett varmt bad och njuta och koppla av. Tända lite ljus och så bra musik. Så kan man ligga där i en timme och kanske somna också. Men jag har ju min livräddare lille Fingal som sitter på toalocket och kollar mig.

Nu har vi bestämt när dottern ska flytta hem igen det blir den 9/7. Vi har pratat igenom med personalen och beställt flyttbil till den dagen. Då startar flyttfiman flytt och far upp igen. Vi brukar säga så varje gång vi ska flytta.  Jag ser fram emot den dagen för då kommer jag att bli glad över att ha dottern hemma hos oss hela tiden. Vi bodde ju i Kallinge och dottern i Ronneby och då funkade allt jättebra och vi träffades oftare.Men där vi bodde i Kallinge var inget bra ställe att bo om man hade hund. För dem andra som bodde i det hyresområdet var hundhatare och gjorde allt för att folk med hund skulle flytta. De tom stod uppe i fönstren och slängde saker på hundar och blev överlyckliga om de träffade hundarna. De kom och sprang emot hundarna med flaxande armar och skrek detta gjorde både vuxna och barn. Sprang upp bakom hundarna och skrek. Så alla som hade hund flyttade därifrån. Fingal var en unghund när vi bodde där.  Han blev hypernervös och mådde jättedåligt och vi var livrädda att vi skulle tvingas avliva honom. Då sa vi att nu flyttar vi tillbaka till Karlskrona och gjorde det omgående. Fick ta ett par månader med dubbel hyra för att Fingal skulle må bra igen. Fingal har nu lugnat ner sig och mår bra. Men än idag tycker han inte om höga ljud och om folk springer emot honom. Men där vi bor nu har vi inga sådana problem och sakta men säkert så har Fingal fått tilltro till människor igen. Han börjar inse att alla människor inte vill honom illa.
Men en sak är säkert vi hade gjort det igen för att rädda Fingal. Han är våran lille sötnos.

Nu ska jag in och läsa hos er och sköt om er. Ha en fortsatt bra dag vänner.

Kram






Kommentarer
Postat av: Marina

Gomorron...men herregud vad e det för människor som gör på detta vis???? kastar saker på hundar...det är väl inte för fasen hundens fel att ägarna har bestämt att flytta dit...hur sjuka får människor bli??? skönt att Fingal mår bra idag i alla fall...ni gjorde rätt som flyttade...önskar dej en jättefin dag...kram

2009-05-06 @ 08:27:11
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Lena

Va säger du!! Menar du att de betedde sej så hemskt? Ja då förstår jag verkligen att ni inte ville bli kvar där! Usch vilka vidriga människor det kan finnas.

Kramis

2009-05-06 @ 08:42:58
URL: http://alfalena.bloggspace.se
Postat av: sussi

Hej vännen

ja cubus har en del fint..Kevin har handlat lite där..Här har det slutat att regna..Solen kikar fram lite smått..

Fy vad hemskt att kasta saker så..Vilka människor det finns kramar

2009-05-06 @ 13:48:48
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Uschdå. Det bor tydligt knepigt folk precis överallt. Vi letar ny bostad som bara den just nu. Den enda utvägen, tyvärr.

Hoppas att du har en bra dag!

Kramar Johanna

2009-05-06 @ 15:47:40
Postat av: Monica

Ja, jag bara tappar hakan jag, vad är det för kreatur som bor på vissa ställen? Vissa "människor" kommer jag aldrig att kunna förstå mig på! Tur ni flyttade!



Kramar!

2009-05-06 @ 15:57:34
URL: http://locknetoka.blogspot.com
Postat av: leila

Fy vilka människor det finns. Här där jag bor är det poppis att skaffa många katter och hundar sen att man ska skötas om dom också det är det inte alla som förstår. Jag lider med djuren. Va bra att ni flyttade så Fingal fick lite lugn och ro. Jasså :) han sitter på toalocket då du badar, vilken toknisse. kram kram

2009-05-06 @ 21:18:40
URL: http://ladyley.se
Postat av: Rudbeckia

Så roligt att dottern flyttar hem! JAg hoppas dock att du inte tar åt dig en uppgift som blir för jobbig för dig!



Du måste tänka på din egen hälsa också!



Människorna i Ert gamla bostadskvarter låter ju inte kloka! Hur kan man uppföra sig på det viset!? Det låter ju som rena rama DÅRNIPPARNA! DÅRkvarteret!

2009-05-06 @ 21:45:48
URL: http://rudbeckia.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0