God förmiddag vänner!




I går var den dag då jag inte hann komma ut på internet utan hade fullt upp att göra. Inget krångel på vägverkets hemsida utan bilen ställdes på. Det var så kul att få köra bil igen har ju inte kört på ett halvår nu. Jag kan ju inte köra gubbens bil så jag får ju vänta tills min bil ställs på. Bilden är på mina underbara ungdomar när vi var på Stekenjokk förra året. Min bil syns bakom en blå skoda felicia. Jag kommer ihåg hur glada vi var när vi lyckades köpa henne. Innan dess hade vi kört med väldigt dåliga bilar som knappt höll ihop. När det var dags för besikting av dem bilarna så skrotade vi dem istället för dem hade ändå fått körförbud. När vi köpte denna bilen var den 4 år gammal och knappt gått 3500 mil.  Så i höst har jag haft henne i sex år och har nu gått innan resan 6700 mil.   Med dem risiga och fallfärdiga bilarna vi hade innan så vågade vi inte åka till Klimpfjäll. Nu ska vi snart åka på resa nr 4.

Vi var inne på Lidl igår och handlade hem basvaror som vi ska ha med oss på resan. Vi köpte bla dricka när vi åker upp och hem. Sådana där som liknar mer i tetrapack. Nu känns det som om resan är på gång för nu börjar packningen komma igång.

Idag ska det bli kålpudding och poatatismos till middag. Så hela lägenheten doftar av kokt kål. Det luktar inte så särskilt gott.

Fick via mail från där vi ska hyra stuga vilket nummer på stugan vi fick nr 11 och det är vi lite besvikan och ledsna för. Vi hade gärna hyrt stuga 7 för den har en helt underbar utsikt ifrån altanen. Man kan sitta flera timmar och bara njuta av utsikten. Utsikten från altanen i stuga 11 är bara buskar och träd ingenting annat. Gubben har mailat och frågat om vi inte kan få ändra stugnummer.

Nu ska jag in och läsa hos er vänner och sköt om er. Ha en fortsatt härlig lördag.

Kram


Kommentarer
Postat av: Marina

Gomorron vännen...vilka fina barn du har...visst behöver man ha en pålitlig bil när man far på långresor...16 dagar kvar nu såg jag...det är nästan så jag med har resfeber fast jag inte ska med haha...ha en underbar dag vännen...kram

2009-05-02 @ 09:58:05
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Jennny

Halloj!

Stuga 11 är i samma länga som stuga 7, men hur mycket utsikt det är där törs jag inte svara på. Vi får väl ta motorsågen och meja ner dom träd som är i vägen.

Packa inte allt för mycket, tvättmaskin finns ju hos mej. Det vet du.



Stor kram // Jenny

2009-05-02 @ 10:56:41
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Den var nästan bättre andra gången jag såg den, får du chansen att se den så se den!

Ha en bra dag!

Kram johanna

2009-05-02 @ 12:15:20
Postat av: mommi

Halloj där. Så härligt för er,att er efter längtade resa närmar sig. kramar

2009-05-02 @ 20:40:41
URL: http://mommi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0