Trevlig valborg alla bloggvänner!






Det tog sin tid att handla idag det var mycket folk över allt. Så det var köer på varenda ställe när jag skulle betala.  Så det tog ett par timmar innan vi var hemma igen. En snabb lunch och sedan iväg till dotterns skola och diskutera om hur vi ville ha hennes studentexamen. Hon är ju enda ungdomen som tar studenten i år på träningssärskolan som hon går på.


Vi kom hem för en timmes sedan och jag är så trött. I kväll går vi inte iväg på något valborgsfirande eftersom vi har eldningsförbud. Det blir ju inte samma stämning utan brasan.


Vi ska iväg tidigt i morgon. Ska ställa på min bil imorgon så vi ska kolla den lite innan vi åker till Ronneby och hämtar dottern. För hon ska vara hemma här under helgen. Hoppas att det går bra att ställa på den via nätet i morgon och det inte blir något strul där. Förra året så var vägverkets datasida nedstängd pga problem. Jag vill ju så gärna få köra bilen och känna av allt är okej innan vi snart reser.


Idag har jag handlat lite som vi ska ha med oss på resan så nu känns det som om den kommer närmare. I morgon ska ha ungarna beställt pappas pannkakor så det är jag som slipper laga middag i morgon. Men på lördag ska vi ha kålpudding så då blir det min tur i köket igen.


Jag har ju hittat mina bloggvänner igen efter den försvann på bloggspace. Men det är en som jag saknar och det är Sopkvasten. Hoppas att allt är bra med henne.


Nu ska jag in och läsa hos er vänner och sköt om er. Ha en fortsatt trevlig valborgskväll.


Kram

Kommentarer
Postat av: Rudbeckia

Jag önskar även Er en riktigt trevlig helg!



Även vi struntar i Valborgsmässofirandet ikväll... Vad är ett Valborgsmässofirande utan bål!?



Med sopkvasten är det säkert bara bra. Hon tillbringar ALL ledig tid i sin koloni nu :) Hon återkommer SÄKERT till hösten! :)

2009-04-30 @ 19:08:14
URL: http://rudbeckia.bloggspace.se
Postat av: Angelika

Jag önskar dig er en riktigt skön helg.Valparna och goddie mår toppen



Kram Angelika

2009-04-30 @ 19:12:21
URL: http://fridsborgsjackrussells.doggyblogg.se
Postat av: Therese

Hej hej!! Ja vad är en valborg utan brasa? Visst det är varmt ute men det är nåt speciellt att få stå nära den, känna värmen och doften! Vad för bil har du? Mycket klokt att känna av den innan resan! Ha en fin helg med familjen och blir det kålpudding över så skicka gärna över lite ;) Kram

2009-04-30 @ 22:08:37
URL: http://kvarnryd.bloggspace.se
Postat av: Marina

Vi fick tillåtelse att elda fast det är skogsbrandsvarning på hela Åland...men man måste ringa räddningsverket och uppge namn och adress där man skulle elda....gjorde man inte det skulle det bli böter...så vi har eldat hela kvällen...nu e jag helt slut och ska krypa i säng...önskar dej god natt och sov så gott...

2009-04-30 @ 22:52:29
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Angelika

En stor Kram Idag ska jag ut och protetestera mot alla orättvisor så jag är så laddad tycker att det ska bli jätte kul.Har också lovat att hämta ett gäng som är arbetslösa som ska få åka med mig.

En är sjuk och har inte fått ersättning på snart 3 mån ????

En jätte kram hoppas bilen rullar dit den ska.

Angelika

2009-05-01 @ 08:19:00
URL: http://fridsborgsjackrussells.doggyblogg.se
Postat av: Marina

Gomorron...kikar in och önskar dej en riktigt fin första Maj...må så gott och ge Fingal en puss på nosen från Albin...

2009-05-01 @ 11:11:37
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: mommi

Hoppas ni hade en fantastisk fin valborg,å att resten av helgen oxå blir fin. kramiz

2009-05-01 @ 22:24:24
URL: http://mommi.bloggspace.se
Postat av: Monica

Inte känns det som riktigt sista april utan brasan! Jag är glad att vi åkte hem hit till oss så vi kunde vara med på den brasan i alla fall. Hoppas du har haft en bra dag i dag, det har jag i alla fall haft!



Kramar!

2009-05-01 @ 22:37:32
URL: http://locknetoka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0