Nu har dottern åkt hem!





Så här har blivit tyst och tomt. Fingal ligger i soffan och sover för han är så trött nu.

Vi spelade Alfapet och fikade nu i eftermiddag. Vi hade mina nybaka bullar och även mördegskakor. Tänk vad goda kakor man kan baka på dinkelmjöl. Det är väldigt sällan vi fikar hemma på eftrmiddagarna.

När jag stod och stekte falukorv till middag. Så ropade gubben och han ville ha lite hjälp. Så jag fick hjälpa honom när jag kommer ut i köket så står det en lycklig Fingal med svansen i topp. I munnen har han tre skivor falukorv som han tagit på köksbänken. Tallriken med korven stod högt uppe på diskbänken och längst in. Men när en russel är sugen på korv då finns det inga begränsingar.

Idag har jag lyckats med att köra ett helt pass på 25 mintuter med träningsmaskinen och jag är glad över det. Nu känns det som om hjärtat och jag börjar komma överens igen. Jag orkar mer och hjärtat känns inte så ansträngt som innan när jag rörde på mig.

Gubben har fått allt i ordning hemma nu och frågar om det finns mera jag vill ha hjälp med. Just nu vill behöver jag inga fler ommöbleringar i lägenheten.

Efter att vi ätit kvällsmat ska jag lägga mig och läsa. Har inte lagt mig tidagre dem kvällarna dottern har varit hemma. Så nu är jag rejält trött och längtar att läsa i min bok.

I morgon förmiddag har vi tvättstugan ska tvätta lakan och annat. Nu när gubben är hemma så kan jag spara på min tvättmaskin.

Sköt om er vänner och ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram

Kommentarer
Postat av: Monica

Tack för dina uppmuntrande ord! Det blir fint att plocka fram när man behöver. När känslan att jag skiter i detta kommer fram!



Kram.

2009-04-05 @ 16:28:05
URL: http://locknetoka.blogspot.com
Postat av: Alvalilly

Den lille rackaren! :) Ja, de är härliga djuren, och inte kan man bli arg på dem heller. Skönt att höra att hjärtat är på väg upp på topp. Ha en fantastisk kväll med en god bok. Kramis M

2009-04-05 @ 16:43:17
URL: http://alvalilly.bloggspace.se
Postat av: Marina

Det låter bra det där med din träning...verkar göra susen...jaså lilla luringen Fingal såg till att förse sig...e man sugen så e man...jo det är klart att det blir långt för gubben att gå hemma...du får hitta på allt möjligt nu för honom att göra....ha en fin kväll...må så gott...kram

2009-04-05 @ 17:26:29
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: sussi

Hej vännen jag har också stekt falukorv idag..Vad duktig du är med träningen =)Jag funderar också på att köpa mig en sådan maskin..Kevin tycker att det skulle vara kul =) kram susi

2009-04-05 @ 19:41:32
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: sussi

Godmorgon vännen kikar in och säger hej och önskar dig en fin dag..Solen skiner idag =)kramar

2009-04-06 @ 09:54:15
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: Angelika

könt att hjärtat är piggare. Och Fingal den rackaren är väl precis så som han ska varfa står det inte så i rasbeskrivningen HHIHI otroligt nog har jag bara en som gör sådana saker men hon är destå påhittigare. He en riktigt bra dag

Angelika m hundarna

2009-04-07 @ 06:28:56
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0