Nu är det snart kväll.



Jag brydde mig inte om att sova unde dagen. Så jag förhoppningsvis kommr att somna i kväll innan midnatt. Men nu vet jag att jag måste få sova i natt då blir det väl värre. Har så mycket att göra i morgon.

Ska vara hos frissan innan klockan nio i morgon. Det blir väl sista gången jag kommer att göra slingor i håret. Den kostnaden har vi inte råd med när han går över på akassa snart. Men det kommer att bli vissa saker man får säga nej tack till tills han får ett nytt jobb igen.

När jag är klar hos frissan ska vi åka iväg och handla på ett par ställen också så hela förmiddagen kommer väl att gå innan vi kommer hem igen. Då lär jag vara väldigt trött. Jag gillar inte att handla inför högtider det är så mycket folk. Långa köer i kassorna och folk som både hostar och nyser rakt på en. Det är en sak jag ofta funerar på varför kan folk inte hålla för handen när de hostar eller stoppa näsan i armvecket om de ska nysa. Det fick jag lära mig som barn och mina barn har lärt sig det.  För det finns ju människor som är infektionskänsliga. Jag gillar det inte är så rädd för att bli förkyld för jag vill vara frisk nu med tanke på resan till Klimpfjäll. 

Nu ska jag in och läsa hos er vänner. Sköt om dig och ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram  ♥
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej!

Ja det ju inte vara så svårt att prova hålla för mun och näsa när man nyser/hostar. Och även om man inte är rädd för baciller som så så kan det ju flyga både det ena och andra ur munnen/näsan på folk. Inte trevligt!

Ha en bra kväll!

Massor av kramar.

2009-04-08 @ 18:31:49
URL: http://locknetoka.blogspot.com
Postat av: Monica

Har du hört något från bloggspace om vad som hände med din blogg?



Kram

2009-04-08 @ 18:34:43
URL: http://locknetoka.blogspot.com
Postat av: leila

Hej. Oj du har lite att göra i morgon :) Hoppas du klarar dig från förkylningar och annat. Här har vi haft kräksjukan, inte kul alls. Ha det så gott nu . Kram kram

ps/så det finns skor åt hundar, då ska jag skaffa det till nästa vinter. Var köper man det?

2009-04-08 @ 22:42:49
URL: http://ladyley.se
Postat av: Marina

Gomorron vännen...det finns inget äckligare än folk som inte håller för munnen när dom nyser eller hostar...man riktigt ser hur bacillerna flyger...fy attan...jag handlade allt igår så jag skulle slippa idag...önskar dej en riktigt fin dag och en GLAD PÅSK...kramis

2009-04-09 @ 09:30:27
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: sussi

Godmorgon hoppas att du sovit gott..Kommer du tillbaka till bloggspace? kram sussi

2009-04-09 @ 09:43:17
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: Rudbeckia

Helt enkelt brist på hänsyn! Klart att man nyser och/eller hostar i armvecket! Det vet t.o.m mina barn - 5 och 8 år!



Det är många som drar ner på extravaganserna hos frissan... Det är lågsäsong även i den branschen just nu... Folk gör det nödvändigaste men struntar i det där "lilla extra" som ju även brukar vara "det dyra" ;)



Jag önskar dig en trevlig dag! Jag är ledig idag men maken jobbar. Jag passar på att städa huset... DET är mycket jobb kan jag lova!



Dessutom har pojkarna varsin kompis här idag så jag får städa slalom mellan pojkarna ;)

2009-04-09 @ 11:07:12
URL: http://rudbeckia.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Är du nöjd efter dagens besök hos frissan? Hoppas att du slipper dra på dig någon sjukdom nu, vissa människor har svårt för att visa respekt när det gäller att inte hosta och nysa rakt ut, det är så enkelt att nysa och hosta i armvecket.

Ha en skön dag!

GLAD PÅSK.. Kram Johanna

2009-04-09 @ 12:16:05
URL: http://jmf82.bloggspace.se
Postat av: Angelika

Klart du ska vara försiktigt. Resan har du sett framemot så länge. Inte roligt med a-kassan Idag har jag varit ute och förberett inför 1 maj då vi här ska ut och demostera framför allt det många vill protestera mot är nivåerna och de hårda reglerna a-kasse reglerna givetvis kostnaden också.



Ha en fin påsk vi får väl ses i kväll på blåkulla

MVH Angelika

2009-04-09 @ 13:30:34
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0