Idag ska jag baka kakor




I natt har jag sovit oroligt och haft problem med kärlkrampen. Det har varit lugnt ett tag men så länge medicinen hjälper så är allt okej.

Nu på morgonen har jag gjort degen till mördegskakor och degen står nu i kylen för att vila en timme. Jag undrar om min busiga vovve ska passa och ta sig några kakor. Han norpade ju några falukorvskivor för mig i söndags.

Idag är det 6 veckor tills vi åker till fjällen. Hela familjen längtar så efter att den dagen ska komma som vi ska åka. Klimpfjäll har verkligen blivit vårat smultronställe. Där är vackert och så trevliga människor som bor där. Man känner sig verkligen välkommen att besöka denna by när man kommer dit. Men det viktigaste av allt jag ska få träffa min allra bästa vän jenny igen. Hon är den bästa vän man kan ha och hon har alltid stöttat mig när det har varit jobbigt. Vi syns snart igen och det ska bli så kul.

Snart ska min bil ställas på så gubben har lite att göra. Han ska kolla över henne och så ska han få den stora äran att vaxa min Flisan som min bil kallas. Jag har alltid döpt mina bilar och alltid kvinnonamn. Men jag måste hålla koll när gubben har hand om min bil. För när jag var inne på lasarettet och hade fått min andra mindre hjärtinfarkt så råkade jag glömma min bilnyckel hemma. Det slutade i elände för gubben hade beslutat sig för att måla på några stenskott med färg och det blev inte bra.  För hans målning blev inte bra och då skulle ha ta förtunningsmedel men det slutade med att det blev ingen färg kvar på flera ställen stora som tegelstenar. Hela taket och motorhuven blev förstörd. Jag ska säga att glad blev jag inte när jag fick se min lilla Flisan. Men det kostade gubben en omlackering av taket och motorhuvudet och över hjulhuset. Han vet hur rädd jag är om min bil för den betyder härliga Klimpfjällsresor för oss. Det blir den fjärde resan för oss till Klimpfjäll med min Flisan.

Nu är det så att han själv har fått stenskott på sin Lada. Men dem vågar han inte måla över och göra iordning. Han kanske är rädd för att det ska gå fel med hans bil också. Men hans bil är liten och har inte servostyrning. Så den bilen kan vi inte använda upp till Klimpfjäll. Jag orkar inte rubba ratten på den bilen. Men det är bra bilar dem är bensinsnåla och kostar inte så mycket i inköp.. Han körd en Lada när han smällde med älgen och han klarade sig jättebra för han fick inga skador. Så när han skulle köpa bil igen så letade jag upp denna ladan till honom.


Nu ska jag in och läsa hos er vänner. Sköt om er och ha en fortsatt bra dag.
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Marina

Jo du ibland när gubbarna ska göra gott så går det inte riktigt som man tänkt sej...ibland måste dom helt enkelt lära sej att låta bli haha....må så gott vännen...kram

2009-04-07 @ 09:46:09
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!



Snart har de 6 veckorna också gått och vips så är ni i Klimfjäll:) Själv försöker man hålla fokuset uppe och se de ljusa som erbjuds. Nu kommer iaf sambon snart hem på lunch.



Hoppas att du får en bra dag,

Kram Johanna

2009-04-07 @ 11:54:57
URL: http://jmf82.bloggspace.se
Postat av: Tobias

Jadu, vi kan ju hoppas att det inte kommer bli några nya shackrutor på din bil. Och det ska bli kul att åka upp till Klimpfjäll!

2009-04-08 @ 06:50:34
URL: http://lillhusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0