Idag känner jag mig piggare





Har sovit gott i natt och känner nu att jag mår bättre nu. Det tar ju alltid lite tid innan man återhämtat sig när man inte har sovit på ett par nätter. Men i natt har jag fått sova hela natten.


Har börjat fundera på vad jag ska ta med mig för kläder när vi åker till Klimpfjäll. Någon tjockare tröja måste säkert med ifallt det blir kallt. Vi har ju aldrig varit där uppe någon vecka i maj. En dag ska vi åka in till Vilhelmina och titta lite och jag måste bara få gå in på sameslöjden där och köpa lite. Det är ett måste att göra ett besök i den affären varje gång vi är där uppe. Jag ska i alla fall köpa en täljd samefigur. Jag samlar på dessa figurer och placerar dem på tv:n. Så varje gång man tittat på tv:n så ser man gubben och minns. Där finns en annan mysig butik i Fatmomakke som vi också brukar handla saker i. Men jag tror inte att dem har öppnat för säsongen när vi är där denna gången. Jag gillar att omge mig med saker som ger fina minnen och upplevelser. Därför gillar jag samesaker för det får mig att minnas vackra Klimpfjäll med omnejd.


Ute skiner solen så det lär bli ännu en varm och skön dag. Det verkar som om vi kommer att få en fin valborg i år men utan tända brasor.


Idag står inget särskilt på agendan utan det blir nog en vilodag. Måste vila mycket nu så jag orkar med strapatsen som kommer snart. Då vi ska köra upp till Klimpfjäll. Det tar  ju ca 20 timmar att  köra dem  135 milen på och sedan en massa raster på det. Så vi kommer väl att vara igång i ca 22 timmar den dagen. En som kommer att gilla den dagen är Fingal för han älskar att åka bil. Denna gången blir det ju ännu bättre för då får han ju både åka mycket bil och ligga jämte lillmatte och lillhusse i bilen och bli kelad. Det blir en perfekt dag för en liten älskad russelpojke.


Nu ska jag in och läsa hos er och ha en fortsatt bra dag vänner.

Kram


Kommentarer
Postat av: Alvalilly

Halloj! Ja, nu står det inte på förrän det är dax att fara ser jag. Låter som ett underbart ställe att vara på. Hoppas ni får en underbar vistelse och att den långa färden inte blir allt för jobbig. Själv brukar jag göra en liten semester av bilfärden när jag åker långt. Kramisar M

2009-04-29 @ 09:06:21
URL: http://alvalilly.bloggspace.se/
Postat av: Marina

Hej du....jag har faktiskt en kompis som ska flytta till Vilhelmina nu i Juni...häftigt att du också ska dit...jag tror att hennes pojkvän kommer därifrån nånstans....önskar dej en jättefin dag...kram

2009-04-29 @ 10:39:58
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: leila

Oj vilken lång bilresa men det står jag man ju ut med då man längtar till målet :) Ha en bra dag idag. kram kram

ps/då min förra hund levde , Nisse, så var man tvungen att viska ordet bil för han blev så himla lycklig så han ylade och skuttade så fort han hördet ordet, han älskade att åka bil

2009-04-29 @ 10:42:05
URL: http://ladyley.se
Postat av: Tobias

Det låter bra att du är piggare. Du får vila så mycket du behöver inför resan. Och Fingal kommer bli överlyckliga över att ligga hos oss i baksätet.

2009-04-29 @ 12:20:30
URL: http://lillhusse.blogg.se/
Postat av: Rudbeckia

Det är nog en bra idé att packa ner varma kläder till resan! De har ju fortfarande snö där uppe i norr!



Titta in hos Nyckelpigan.bloggspace.se och

Fridatowe.bloggspace.se och kolla snöläget! :)

2009-04-30 @ 19:09:56
URL: http://rudbeckia.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0