Idag har det varit sommar ute!





Jag var ute en stund på eftermiddagen och vad det var varmt ute. Men det var behagligt varmt och skönt. Sådan här värme gillar jag.

Provade en nyinköpt klänning som är sval och skön. Till min stora förvåning var den för stor. jag kan inte skicka tillbaka den för tiden har gått ut för det. Jag har ju ätit som vanligt min lågkaloriediet.  Men sedan kom jag på min kära orbitrek som jag använder varje dag. Den har hjälpt mig att gå ner lite mer i vikt utan att jag tänkt på det.  Jag upptäckte en sak till att det sk gäddhänget som jag haft på mina armar börjar försvinna också.  Jag kör ju ett träningspass om dagen för hjärtats skull. Tänk att man kan ha kul samtidigt som man tränar. Det var ett bra köp och väl värt sina pengar.

I kväll ska jag gå och lägga mig extra tidigt så att jag kan läsa lite och koppla av. Så att jag förhoppningsvis somnar tidigt. Jag behöver samla kraft och energi inför resan snart. Så nära resan går jag in i en sk slö fas för att spara på min energi och samla krafter. Det verkar kanske konstigt för er men jag måste göra så med tanke på hjärtat och att jag inte har så mycket energi i vanliga fall. Man lär sig leva med det och det funkar och det är huvudsaken.


Tidigt i morgon bitti ska vi iväg och handla mat och hämta medicin på apoteket. Jag ska även in på ÖB och handla kex till min lille gottegris Fingal. Dem har ett kex och som han verkligen gillar och han kan göra allt för att få dem. Tom öppna sitt skåp i köket där hans mat och godis förvaras. Men ännu så länge har han inte lärt sig att öppna burkarna. Men det kommer väl snart det också.

Nu ska jag in och läsa hos er vänner. Sköt om er och ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej du...jag skulle också behöva ha en orbitrek hör jag...det var närmast det där med gäddhäng jag tänkte på haha....jo du ska passa på att vila så mycket som möjligt nu inför resan så att du orkar med....ha en fin kväll...kram

2009-04-29 @ 16:38:48
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Det är tyvärr inget vidare :( Du vet. Tar inte upp det här.

Den där orbitreken verkar vara bra, härligt när det ger resultat:)

Hoppas att du har en lugn och skön kväll och att du somnar tidigt och får en bra natts sömn. Ja det är ju inte så långt kvar tills ni åker nu. Jag längtar så tills vi ska åka också, ska bli skönt att komma ifrån lite!

Må gott och ha en bra kväll.

Kram Johanna

2009-04-29 @ 19:29:07
Postat av: leila

Va bra att du tänker på hur du ska sköta om dig med tanke på ditt hjärta. Jag tänker ju inte på sånt då jag inte har problem med hjärtat. Va kul att ni snart kommer iväg och jag förstår att ni längtar. Kram kram

ps, du kan få mitt gäddhäng om du saknar ditt :)

2009-04-29 @ 21:34:32
URL: http://ladyley.se
Postat av: Therese

Het ocg gratis till den förstora klänningen ;) Synd att du inte kan skicka tillbaka den men im inte dottern kan ha den så finns ju alltid tradera!! Skönt att få komma iväg snart och bra att du hittat sätt att varva ner på och spara energi! Kram till hela familjen! Kram

2009-04-29 @ 21:40:22
URL: http://kvarnryd.bloggspace.se
Postat av: Alvalilly

Hallojsan! Vilken trevlig "bi-effekt" din Orbitrek har gett dig. :) Skulle kanske fundera på att införskaffa mig en sån själv. Har valkar både här och där som skulle behöva en omgång. :) Hoppas du får en fin och härlig valborg och ta det lungt i kväll nu. Många kramisar M

2009-04-30 @ 10:27:08
URL: http://alvalilly.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0