Idag är det tvättstugan som gäller!





Solen lyser ute så det blir en fin vårdag i dag också.

Är snart färdig i tvättstugan har även passat på och tvättat Fingals vintertäcke och hans tjocka regntäcke. Ska plocka undan det till nästa höst. Nu har han en tunnare regntäcke om det regnar ute och så har han ju sina tröjor också. han är lite bortskämd vår vovve och som varken tycker om att bli blöt eller frysa.

Dottern har påsklov denna veckan och sonen har veckan efter det känns lite konstigt. Att två kommuner som ligger jämte varandra inte  kan samordna loven.

Påsken är för oss ingen stor högtid utan vi gillar julen bäst. När det är som mörkast ute så lyser man upp hemmet med ljustakar och stjärnor och en massa tomtar. Jag ska köpa ett påskris och sätta på balkongen för inne kan jag inte ha det. Jag är ju pollenallergiker och därför vill jag inte ha det inomhus. Innan jag fick mina hjärtinfarkter så fick jag recept på tabletter av min läkare. Nu finns det inga tabletter emot allergin som jag kan ta. För skulle jag ta dem så skulle mina hjärtmediciner inte funka. Det är ju viktigast att hjärtmedicinen funkar och därför får jag stå ut med rinnande näsa, nysande och att ögonen kliar. Men det ska jag inte deppa över för  jag  klarade det förra året.

Snart är det dags att springa ner till tvättstugan igen. Dem sista maskinerna är klara och ska över till torktumlaren.

Ska in och läsa hos er  så  sköt om er vänner och ha en fortsatt dag.
Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!



Ja, jag har påsklov nu. Jätte skönt. Ska snart iväg och träna :)

Ha en bra dag!

Kram Johanna

2009-04-06 @ 11:10:34
Postat av: Anonym

hejsan vännen



ha nu en kanon dag i det fina vårvädret

jag skall snart sätta mej ute i solen tänkte jag



skall passa på att njuta till fullo i solen

å slappa rejält nu när jag har chansen till det

å inte behöver springa ut å in hela tiden elr behöva svara på frågor stup i kvarten skratt

ha det bäst

ta hand om dej å de dina nu



kramizz

Ann

2009-04-06 @ 12:49:09
URL: http://annn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0