Idag är det grått ute!




Idag tror jag inte att det blir en fin vårdag. Det är grått ute och ser ut som att det ska bli regn ute.

Har suttit och ätit en god söndagsfrukost och bara njutit av att hela familjen är samlad. För i eftermiddag åker dottern hem igen. Men det dröjer inte länge för hon är hos oss igen. På fredag kommer hon igen och ska vara hos oss till på påskdagens kväll.

Hade beställt en cerise vårjacka till henne och som hon har fått. Den blev jättesnygg på henne. Hon passar bra i skarpa färger. Så hon lämpade över sin vinterjacka till mamma att tvätta. Det gör jag så gärna.

Maken ska flytta om  lite i lägenheten. Så han är glad för att få lite att göra. det börjar bli svårt att hitta på saker för han att göra nu. Arbetslösheten börjar bli jobbig för han nu.  Den 27/4 är hans sista dag som permitterad från företaget efter det är han ju officiellt arbetslös. Han  söker alla jobb som finns och har hunnit få några nej också. Men jag önskar att han skulle hitta ett nytt jobb igen för hans egen skull. Så att han inte får gå för länge hemma utan jobb.  Men allt folk som blir arbetslösa nu så är jag rädd för att det kommer att ta tid.

Till middag ska vi ha stuvade fullkornsmakaroner och stekt falukorv och grönsaker . Detta står på ungarnas önskelista. När dottern är hemma så brukar dem få bestämma maten.

Nu ska jag in och läsa hos er. Sköt om er och ha en fortsatt bra dag.
Kram


Kommentarer
Postat av: Marina

Gomorron vännen....här ser också vädret lite skumt ut...hoppas det inte kommer ner nåt i alla fall under min stortvättardag....Stuvade makaroner e underbart gott...i och för sej så avskyr jag allt var fullkorn heter...i mina ögon så smakar inget gott som e nyttigt..så för min del ska det va ickefullkorn...haha...kärringen mot strömmen i dessa nyttighetstider...hoppas du får en riktigt fin söndag med dina nära och kära...må så gott...kram..

2009-04-05 @ 09:26:58
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: mommi

Hej Marina !!! Jag åt oxå stuvade makaroner,med köttbullar igår !! Riktigt gott. Ha en fin söndag. kramar

2009-04-05 @ 11:50:41
URL: http://mommi.bloggspace.se
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Här ser det ut att bli lika fint väder som igår, massa härlig sol.

Ha en bra dag!

Kram Johanna

2009-04-05 @ 12:44:05
URL: http://jmf82.bloggspace.se
Postat av: leila

Nu blev jag sugen på stekt falukorv :) Det är himla gott ibland. Ha det gott/kramen

2009-04-05 @ 15:00:50
URL: http://ladyley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0