Jag blir så arg på försäkringskassan.



Sonen har hjälpt mig att göra iordning min blogg. Han kan göra sådant där men jag sitter bredvid och ser på. Men jag fattar inte hur han gör. Men egentligen behöver ju jag inte lära mig för jag behöver bara ropa på hjälp och så kommer han och fixar det.

Gubben börjar bli lite bättre nu och det känns bra. Han börjar tröttna på franskbröd och blåbärssoppa nu och det är ett tecken på att han börjar tillfriskna. Hoppas att han har blivit så bra att vi kan åka och handla på fredag som vi skulle.

Fick dotterns papper om att de godkänt hennes ansökan om aktivitetsersättning. Jag trodde att hon skull få det tills hon fyllde 30 år och skulle få sjukersättning istället. Hon fick beviljat för tre år framåt för hon kan ju tillfriskna. Har aldrig hört eller läst något så dumt. Det var som att få en spark i magen. Jag vet att min dotter är annorlunda och det är jobbigt när folk påpekar sådant hela tiden.  Kan de inte inse att hon kommer aldrig att få ett jobb eller bli frisk. Hon kommer alltid att vara autistisk och ha svår utvecklingstörning. Idag är hon som en femåring och kommer aldrig att  bli äldre utvecklingsmässigt.

Jag blir så trött på dessa ändingar och förnedringar som försäkringskassan gör emot henne och oss.  Vi har det jobbigt som vi har det och kan vi åtminstone slippa oroa oss för att hon inte ska få några pengar. Så hon kan betala sin hyra och leva. Blir så arg på socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson  och hennes knäppa ideer. Det låter så fint att alla ska ha rätt till arbete och på det kunna försörja sig. Men det finns människor som aldrig kan eller kommer att kunna försörja sig på ett arbete. En av dem är vår dotter. Hon kan ju inte hjälpa att hon är född funktionshindrad.

Sådant här får mig på dåligt humör och jag mår inte bra av det. Jag blir så ledsen av att hela tiden få påpekanden om att din dotter är inte som alla andra.

Nu ska jag in och läsa hos er och sköt om er vänner.

Kram


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja, de förnekar sig aldrig! Hur dum får man vara? Tycker synd om er som måste hålla på och tampas med dessa trångsynta människor så mycket.



Kramar.

2009-04-15 @ 18:39:17
URL: http://locknetoka.blogspot.com
Postat av: leila

Fy vad lessen jag blir för din familjs skull. Min bästa vän har en autistisk son som även har epilepsi, Idag är hon anställd för att ta hand om sin son men jag vet att hon är orolig för framtiden, idag är sonen 15 år.

Så som det är nu då det gäller Fsk så är det inte klokt plus att alla kan inte jobba även fast de kanske velat. Kram på dig

2009-04-15 @ 20:21:42
URL: http://ladyley.se
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Usch va tråkigt att de inte kan förstå att alla inte är lika och alla inte kan göra samma saker. Skönt att hon får pengar iallafall.

Har just kommit in efter att varit ute och gå 6km riktigt härligt hade mysigt sällskap i form av en svart hårboll :)

Ha det bra!

Kram Johanna

2009-04-15 @ 20:25:28
URL: http://jmf82.bloggspace.se
Postat av: Marina

Ja men herregud...vad håller dom på med??? undrar ibland om dom ens är kompetenta till att sitta på dessa positioner dom innehar...det verkar ju inte som dom läser på alls eller är insatta...förnedra och trampa på folk verkar vara deras viktigaste sysselsättning...jag blir så förbannad när jag hör sånt där...känner med dej...kram vännen

2009-04-15 @ 22:30:55
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Angelika

JA skit vad jag håller med dig Försäkringskassans regler kan man bli to´kig på. Glöm inte att det är ploitiska beslut som bestämmer vilka regler som gäller på försäkringskassan Själv ska jag ut på 1 maj och ljudligt demostrera mot dessa oträttvisor jag är så trött på att människor ska behöva tigga för att få del av det system som vi som har jobb gärna betalar till för att den som mest behöver det ska få del när de som bäst behöver det.Verkar det klokt. Kram Angelika

Eran dotter har tur ändå som har er som kämpar för henne tänk de som inte har sådan tur

2009-04-19 @ 11:37:28
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0