God morgon vänner!




Har sovit lite oroligt i natt och det brukar jag göra ibland. Ute lyser solen och vi har en klarblå himmel. Så det blir nog en fin vårdag idag. Till helgen har dem lovat att sommaren ska komma. Jag gillar när det är lagom varmt ute. När det blir för varmt så mår hjärtat inte bra och då försöker jag undvika att gå ut. Inne har jag takfläktar överallt så här är det svalt. Har man problem med hjärtat ska man undvika att vara där det är för varmt.

Resan upp till Torsås gick bra och nu är alla papper ifyllda och ivägskickade så han får ut sin försäkring. Det var  lite vemodigt för honom att åka upp dit. Han trivdes bra på det jobbet och han jobbade där nästan tio år.

I går kväll var gubben iväg på ett möte i bostadsområdet för Karlskronahem har funderingar på att göra i ordning en hundrastgård så att vi med hundar ska kunna få en plats där vi kan släppa våra hundar lösa.

I går skickades det iväg dotterns ansökan om personlig assistent och nu är det gjort. Områdeschefen för dotterns boende ringde upp och vi diskuterade. Vi och dottern vill att de ska ta bort en månad ifrån uppsägningstiden på lägenheten. Nu är det tre månaders uppsägningstid på lägenheten och vi vill ha två månader istället. Så vi får se hur det går med det. Men vi håller våra tummar att det går vägen och de stryker en månads uppsägningstid.

Dem senaste dagarna har varit fullt upp och mycket att göra. Så jag känner mig trött så idag blir det nog en vilodag. Det enda som står på schemat idag är ett pass på Orbitreken för den maskinen är en favorit hos mig. Jag mår så bra nu när jag tränar på den varje dag.

Nu ska jag in och läsa hos er vänner så sköt om er. Ha en fortsatt bra dag.

Kram  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0