God morgon vänner!





Har sovit lite bättre i natt. Har verkligen fått resfeber nu och ligger och funderar på allt inför resan.  Lite orolig över att jag som ska ställa på min bil på fredag för att hålla kostnaderna nere.  Jag kanske inte hinner köra så mycket inför resan att jag hinner upptäcka om något håller på att gå sönder på bilen.  Visserligen servades bilen förra året och efter det har den gått 500 mil.

Hittade ett hundbilbälte till Fingal på internet igår och det beställde jag. Vi har ju alltid en trådbur i kombiutrymmet i min bil som Fingal alltid är när vi åker bil. Men i år tänkte vi att skulle testa detta med hundbilbälte istället så att vi kan lämna buren hemma. Den tar så stor plats i bilen och det är ju mycket packning som ska med. Ungarna är överlyckliga för detta för då kan de kela med Fingal hela tiden.

Idag ska jag baka lite muffins och frysa in så vi kan ta med oss när vi åker till Klimpfjäll. Vi denna tiden om tre veckor så äter vi frukost i Norrköping nu.

Gubben ska in till arbetsförmedlingen idag och egentligen skulle jag följt med och gjort lite ärenden i stan. Men jag stannar hemma och vilar istället.

Sonen har fått i uppdrag att packa Fingals resvöska så han får med sig det han behöver. Det är så mycket en liten russel behöver ha med sig och sonen tycker att det är jättekul att packa hans resväska.

Nu ska jag in och läsa hos er vänner. Sköt om er och ha en fortsatt trevlig dag.

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Godmorgon vännen!



Hoppas att du får en riktigt bra dag. Mmm.. Muffins borde man ha ett lass i frysen så gott att ta fram och fika. Bara det när ska man ha tid att baka?! Söker efter lite mer tid. Dags att dra sig iväg mot skolan här nu.

Må gott.

Kram Johanna

2009-04-28 @ 09:00:56
Postat av: leila

Va skönt att du fått sova lite bättre. Jag sitter också här med resfeber, jag ska ju ut och flyga den 11 maj och det pirrar redan av resfeber så jag nästan mår illa. Vi har en hundbur i våran bil istället för bälte åt Hjördis men det är bara för att min gubbe vill inte ha hundhår som yr omkring i bilen, han är lite pedant då det gäller bilen :) Ha en bra dag idag , själv så börjar jag jobba klockan ett så jag har fm ledigt. kram kram

2009-04-28 @ 09:07:46
URL: http://ladyley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0