God kväll vänner!




På morgonen hade vi fullt upp med att jag skulle handla och gubben gå till Aventus och prata. Gubbens jobbcoach tyckte att det var en mycket bra ide att gubben skulle börja jobba som dotterns assistent. Själv är jag så glad över att dotten snart ska flytta hem igen. Jag är så glad att lyckan bubblar inom mig.

Till helgen ska vi flytta om lite och möblera om så att vi har fått lite gjort inför att dottern flyttar hem. Vi och sonen ska byta rum så alla möbler ska flyttas. Det blir så att gubben och sonen får lite att göra på lördag.

Som det nu är ska dottern flytta hem i slutet av juni.  Visserligen har hon rätt att bo kvar i juli också. Men mamma kan inte vänta så länge.

I morgon ska vi handla både på coop och Öb. Gubben ska in på biblioteket och ta lite kopior och skicka in till skattemyndigheten. Han har fått brev ifrån dem och de tror inte att gubben har jobbat i Torsås förra året. Han ska bevisa alla resor till och från jobbet. Ibland undrar man vad de på skattemyndigheterna tänker på de har ju fått en inkomstuppgift från företaget i Torsås där han jobbade förra året. Men vi ska överbevisa dem för vi har papper på allt.

Nu ska jag in och läsa hos er vänner. Sköt om er och ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram



Kommentarer
Postat av: Monica

Nä, skattemyndigheten är inte rolig att tas med jämt!

Angående din kommentar hos mig, så var det just det där som är så svårt. För självklart så är det ju tragiskt att det gick så långt som det gjorde, vems fel det nu är var! Och även om dessa föräldrar inte gjorde något för att stoppa sina barn, så, ja, sätter man sig in i deras situation så..... ja, du förstår!?. Men ja, jag förstår pappan också, verkligen. Och tyvärr är det så bland många av oss fast det är 2000-talet! Att man får INTE skilja sig från mängden, varken bland barn eller vuxna. Och ett barn som är förståndshandikappat eller handikappat på annat sätt är det ok att mobba! Och en del föräldrar tycker inte att det är så farligt, därför att.... ja "de är ju inte riktigt, riktig", så vad spelar det för roll! Usch, jag blir deprimerad bara jag tänker på hur elak vissa kan vara mot andra!



Ha en bra kväll, kramar.

2009-04-23 @ 18:07:45
URL: http://locknetoka.blogspot.com
Postat av: Tobias

Det ser ut som om Lördagen är fullbokad nu. Vi får väl hoppas trots allt att pappa får lite pengar av skattemyndigheten.

2009-04-23 @ 18:57:57
URL: http://lillhusse.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!



Va roligt att dottern ska flytta hem till er.

Känner att jag har missat en del, då jag inte har läst på längre. Men jag hoppas att allt kommer att lösa sig till det bästa.

Tack alla fina ord.

Ha det bra vännen

Kram Johanna

2009-04-23 @ 19:40:20
Postat av: Marina

Hej du...tänk att det ska måsta vara papper på allt...papper,papper,papper...världen kommer snart att drunkna i papper...herregud om han har inkomstuppgifter från Torsås så hur i hela fridens dagar har han kommit dit???? liftat???...ja vet du man upphör aldrig att förvånas...tur att ni också har roligare saker att se fram emot...Klimpfjäll och dotterns flytt...ha en fortsatt fin kväll...kram

2009-04-23 @ 20:10:55
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Marina

Kikar in med ett Gomorron och önskar dej en underbar, fin fredag...må så gott...kram

2009-04-24 @ 07:21:06
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: sussi

Godmorgon kan tänka mig att det är svårt att vänta..vad roligt för er och dottern..Hemma är ju alltid hemma..Bra att man kan lösa det så=)önskar dig en fin dag kramar sussi

2009-04-24 @ 09:26:56
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: Angelika

Hej vännen jag fattar precis vad du menar Jag har precis varit hos min revisor för att deklarera och göra årsbokslut det är så himla noga att man skriver ditt o datt annars kanske du får straff hit eller dit men??? Hur ska det vara frågar jag dumt jaaa det vet man inte skicka in och se vad de tycker??? HM Inte alltid lätt att göra rätt för sig.

Men men vi fick ihop det iår också.



Kram Angelika

2009-04-24 @ 11:00:30
URL: http://fridsborgsjackrussells.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0