God kväll vänner




Det är inte vinterkräksjukan gubben har fått utan influensan. Så det är en ynklig gubbe som är här hemma nu. Jag är ju vaccinerad emot influensan så förhoppningsvis blir jag inte sjuk. Vill vara frisk så att Klimpfjällsresan inte äventyras.

Har sett att min vän Jenny i Klimpfjäll är inne och lägger kommentarer hos mig. Det blir jag jätteglad för. På lördag när vi ska lämna pengar hos dottern tar vi en blöjkartong och skickar upp till er. Jag är så tacksam för att du hjälper oss med detta. Så vi slipper ta plats i bilen för en hel kartong blöjor det tar stor plats. Idag om fem veckor är vi på väg emot Östersund nu och kvällsmat på Sibylla i Brunflo. Vi äter alltid där när vi kör upp. Matstället ligger så bra till när vi är på väg. Då vill man in och köra och leta på småvägar efter matställen. Helst ska de ligga vid vägen så att det inte blir för stora omvägar.

Jag hoppas att snön är borta från vägarna uppåt landet i slutet av maj. För jag har inga vinterdäck till min bil och tycker inte om att köra i halka. Jag fick nog av halkkörning när vi körde upp till Klimpfjäll till julen 2005.

Jag ska sätta på min bil nu på lördag så att vi får en månad på att köra henne och se till att allt funkar. Det är fjärde resan för min bil att köra upp till Klimpfjäll snart kan väl bilen vägen själv.

Vi har varit med om så mycket bitterhet och släktfejder och vi har alltid firat alla storhelger själva. Den enda storhelg som vi inte har suttit hemma själva är när vi firade jul i Klimpfjäll. Vi har alltid kännt oss så välkomna till Klimpfjäll därför har det blivit vårt smultronställe. Våra vänner där och även deras son har behandlat våra barn som villka som helst. Där finns ingen som tittar snett bara för att dem är annorlunda utan dem få vara sig själva. Då kan vi som föräldrar också slappna av och då blir det semester för oss också. Så hela familjen räknar dagarna till vi syns igen.

Nu ska jag in och läsa hos er och sköt om er. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll.
Kram ♥




Kommentarer
Postat av: leila

Vad härligt att ha ett sånt smultronställe :) Måste säga att jag blir lite avis på er men samtidigt så är jag såklart glad för eran skull. När ens barn slappnar av och trivs så får vi som föräldrar ro. Kram på dig

2009-04-14 @ 19:52:59
URL: http://ladyley.se
Postat av: Marina

Åh vilka underbara vänner ni har i Klimpfjäll...inte att undra på att ni längtar dit...tiden går så fort nu...snart är ni där...önskar dej en god natts sömn...nattikramar från mej...

2009-04-14 @ 21:12:25
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: Angelika

Jag förstår att du längtar dit. Låter fantastiskt.Tack för alla gulliga kommentarer om mina små hjärtan.Det är nog inte ommöjligt at det blir fler valpar min man säger att det är som ett gift hos mig vet inte riktigt vad han menar :) Jag måste säga att det är fantastiskt att se dessa små utvecklas så snabbt som de gör.Ha en underbar dag själv ska jag åka bort i dagarna tre så det blir nog lungt på bloggen Angelika o hundarna

2009-04-15 @ 05:08:04
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/
Postat av: sussi

Godmorgon influensa det var inget kul..Hoppas att han blir bra snart..Önskar dig en fin dag kramar

2009-04-15 @ 08:24:08
URL: http://superwoman.bloggspace.se/
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Klimpfjäll låter underbart:) Snart är det ju dags för er, roligt. Tror det är i samma veva som vi åker till Finland!

Hoppas att du får en bra dag!

Kram Johanna

2009-04-15 @ 08:42:53
URL: http://jmf82.bloggspace.se
Postat av: Jennny

Halloj!

Jo jag är här och "snokar" ibland... Följer bara två bloggar.

Klimpfjäll är underbart! Inte bara för att jag bor här fniss utan just i dag är vädret helt fantastiskt! Sonen har dragit ut på fjället, på skoter, med ved och korv.

Själv sitter jag ute på ett renskinn och solar näsan, och försöker förtränga dammråttorna, stora som bichon frise valpar.

Ha en underbar dag!



Jenny

Ps. skicka blöjpaketet när det passar dej!

2009-04-15 @ 11:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0