God förmiddag på er vänner!




Vi har sovit lite bättre i natt och det börjar gå tillbaka i gamla vanor nu. Gubben har blivit bättre och varken jag eller sonen har drabbats av deras baciller.

Jag har fått städdille idag och har dammtorkat överallt i jakten på baciller. Så nu luktar här ajax överallt. Har även frostat av frys och torkat av kylskåpet. Jag tycker inte om att frosta av frysen men det måste göras. Mattorna hänger ut i solen och ska hänga ett par timmar till. Sedan ska dem piskas och en matta ska borstas med en borste som jag köpte på en marknad. Den är kanonbra för den tar bort alla små hårstrån som Fingal tappar av sin päls. Det var nog det bästa köpet som jag gjort på en marknad någon gång.

Snart ska lille Fingal få ett bad också och vi har inte sagt något till honom. Men han tappar så mycket päls nu och då är det bästa att bada honom. Då försvinner mycket av det lösa håret i badkaret. Men han gillar inte att bada så det kommer att se ut som ett sjöslag i badrummet när vi är färdiga..

Nu är det dags för att göra iordning bad till Fingal. När det är klart så ska jag in och läsa hos er .

Sköt om er och ha en fortsatt bra dag.
 

Kram







Kommentarer
Postat av: Marina

Jaså Fingal tycker inte om att bada...Albin gillar det nog inte heller så mycket men han står stilla i alla fall...det bästa med Albin är att han inte lossar hår alls...Han har hår som ska plockas men det gillar han inte så vi brukar vara till en som trimmar honom med maskin istället...man ska inte egentligen ta maskin på en cairnterrier för man förstör pälsen men eftersom vi inte ställer ut honom så bryr vi oss inte...han tycker att det är obehagligt att bli plockad så jag vill inte utsätta han för det...Lycka till med badandet av Fingal...kan tänka mej att han får lite godsaker efteråt...må så gott...kram

2009-04-16 @ 13:03:54
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0