God eftermiddag vänner!






Har hunnit med att baka mina muffins och dem blev goda enligt 1:e provsmakare Fingal. Han är en liten gottegris och är alltid framme i köket när jag gör något där.


Gubben har varit och skrivit in sig på arbetsförmedlingen och skickat iväg alla papper. Han ska fylla i sina akassekort över nätet och det är mycket smidigare och då vet han att de kommer fram. Det är ca 8 veckor tills han får sin första utbetalning för metall har mycket att göra nu. Bara inte alla papper kommer bort i postens hantering. Det vore lite retfullt att få göra om allt igen.


Själv har jag kört ett pass på obitreken och har nu kunnat öka motståndet och det känns bra. Det tränningspasset har blivit som ett gift i kroppen. För jag mår så bra när jag gjort mitt pass och hjärtat och jag är mer överens. Det är synd att jag inte kan ta med mig maskinen när vi åker till Klimpfjäll.


I Karlskrona har vi fått eldningsförbud så inga brasor kommer att kunna tändas på valborg.  Lite trist men jag vet ändå inte om vi skulle ha gått iväg och firat.


Nu ska jag in och läsa hos er vänner och sköt om er. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram  ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan vännen!

Det är tur att du har Fingal som hjälper dig i köket! Det är smidigt att kunna göra så mycket som möjligt över internet, jag har varit med om bortkommen post till a-kassan, facket, csn. Det är hopplöst!

Härligt att höra att det går bra med träningsmaskinen!

Kram Johanna

2009-04-28 @ 16:53:47
Postat av: Angelika

Härligt jag kan nästan känna doften av nybakat. Hm måste nog snart ta och baka en jätte satts med kanelbullar det går åt endel fika nu när det är valpvisningar och de som redan har tingat kommer ibland väldigt kul men visst går det åt fika.

Ha det gott

Kramisar Angelika o hundarna

2009-04-28 @ 22:11:10
URL: http://fridsborgsjackrussells.doggyblogg.se
Postat av: Marina

Hej vännen....vi har också eldningsförbud här på hela Åland och vi som har en jättebrasa som väntar...måtte det regna som attan imorron så dom häver förbudet...annars får vi skippa eldandet...önskar dej en god natts sömn...må så gott...kram...

2009-04-28 @ 22:13:32
URL: http://marina-mittilivet.bloggspace.se
Postat av: leila

Va bra att du kan öka motståndet nu på din motionsmaskin, det betyder ju att du blivit starkare :) superbra jobbat. Tänk va papper det ska vara då man söker jobb mm och det är ju inte alls bra att man ska behöva vänta på sina pengar så där länge, de behöver man ju för att överleva. Mat och hyra slipper man ju inte undan även om man är arbetslös. Hm....... Jag hoppas du får sova gott i natt. Pussa Fingal från mig :)

2009-04-28 @ 23:09:44
URL: http://ladyley.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0